92a30bee-d6a1-42d7-8d0e-31229023dfac.png

Film ili imaginarni čovjek

22,00 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana 17,60 
Samo 2 na zalihi

Morinova kulturološka istraživanja objedinjena su u naučnoj disciplini koju on naziva antroposociologija, koja razmatra složene odnose između ljudske prirode, društva i kulture. Film ili imaginarni čovjek (1956.) jedan je od najoriginalnijih doprinosa analizi dvadesetostoljetnog imaginarija i filma kao glavnog medija popularnog kulturnog sjećanja i najautentičnije umjetničke forme koju je iznjedrilo prošlo stoljeće. Edgar Morin vizionarski je percipirao film u svoj njegovoj širini i kompleksnosti kao fenomen koji rasvjetljava fundamentalne istine o naravi misli, imaginacije i ljudske prirode. Morina kod filma primarno zanima njegova magija odnosno strukturirana forma začaravanja koja mora biti sagledana u svojoj antiracionalističkoj prirodi. “Filmsko iskustvo bazirano je na stanju udvostručene svijesti”, piše Morin “u pitanju je čudesan fenomen unutar kojeg iluzija stvarnosti postaje nerazdvojna od svjesnosti kako je doista u pitanju iluzija.” Da parafraziramo Edgara Morina, film treba antropologiju. I upravo nam perspektiva dotičnog autora pokazuje koliko su ključni afekt, participacija gledatelja i slučajnost (ili deleuzeovski, razlika nasuprot ponavljanju), dosad zanemarivani aspekti pri proučavanju filma. Djelo osebujnim znanstvenoesejističkim stilom i „pointilističkim“ analitičkim postupkom, izdvajajući pojedine tehnološke, sociopovijesne, mitološke, umjetničke i svakodnevničke topose, prati razvitak modernog filma, napose – preko figure dvojnika - odnos filmske fikcije prema neposrednoj stvarnosti.
Ines Prica

Knjiga Film ili imaginarni čovjek razvija iznimno poticajne postavke o filmu kao tjelesnome iskustvu estetskoga stvaranja ljudskoga totaliteta. Premda objavljena 1950-ih godina, imala je u Francuskoj, ali i u Americi, ulogu svojevrsnog “prvog početka” nastanka akademskih filmskih studija te je utoliko više od znanstvenoga interesa u našim uvjetima poznavanje Morinova “složenoga mišljenja” u kojem film ima dalekosežno značenje za razumijevanje suvremenoga čovjeka. Morin je, na tragu Sartreove fenomenologije slike i Drugoga iz njegova temeljnoga djela Bitak i ništavilo, teoretičar filma koji nastoji pokazati kako se imaginarno ne može odijeliti od konkretne prisutnosti čovjeka, što samo znači da s filmom ova dimenzija ljudske osjetilnosti poprima novo značenje estetske konstrukcije društvene stvarnosti.
Žarko Paić

Edgar Morin (1921.) je sociolog i filozof, pripadnik Pokreta otpora i borac za ljudska prava, predsjednik Europskog udruženja za kulturu (UNESCO), počasni profesor na mnogim svjetskim sveučilištima, utemeljitelj fundamentalnih antropoloških studija i epistemologije kompleksnosti, direktor Nacionalnog centra za društvena istraživanja u Parizu. Taj “planetarni humanist”, kako ga naziva Alain Touraine, slovi kao jedan od najvećih francuskih mislilaca današnjice koji nastoji prodrijeti u antroposocijalnu kompleksnost čovjeka, pridajući mu kako političku tako i imaginativnu dimenziju. Najpoznatija djela: Čovjek i smrt (1951.), Film ili imaginarni čovjek (1956.), Izgubljena paradigma: ljudska priroda (1973.), Kako misliti Europu (1988.) itd.

Autor knjige
Uvez
Meki
Jezik izdanja
Hrvatski
Broj stranica
235
Format knjige
150 X 230 mm
Godina izdanja knjige
2024
Barkod
9789532229936
ISBN
9789532229936
SKU
KO9789532229936

Nema recenzija za ovaj proizvod.

Budite prvi koji će ostaviti recenziju!

Ostavite recenziju

Za ostavljanje recenzije potrebno je biti prijavljen.

Prijavite se

Budite korak ispred drugih

Pretplatite se na naš newsletter i prvi saznajte za popuste, nove proizvode i ekskluzivne ponude!